DEVAM: 212-213. Cuma
Îçin Giyinmek
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ صَالِحٍ
حَدَّثَنَا
ابْنُ وَهْبٍ
أَخْبَرَنِي
يُونُسُ وَعَمْرُو
بْنُ
الْحَارِثِ
عَنْ ابْنِ
شِهَابٍ عَنْ
سَالِمٍ عَنْ
أَبِيهِ
قَالَ وَجَدَ عُمَرُ
بْنُ
الْخَطَّابِ
حُلَّةَ
إِسْتَبْرَقٍ
تُبَاعُ
بِالسُّوقِ
فَأَخَذَهَا
فَأَتَى بِهَا
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فَقَالَ
ابْتَعْ
هَذِهِ تَجَمَّلْ
بِهَا
لِلْعِيدِ
وَلِلْوُفُودِ
ثُمَّ سَاقَ
الْحَدِيثَ
وَالْأَوَّلُ
أَتَمُّ
Sâlim'in naklettiğine
göre babası (Abdullah b. Ömer) şöyle demiştir: Ömer b. el-Hattâb, çarşıda
satılan atlas bir Hülle buldu. Onu alıp Resûlullah'a getirdi ve: Bunu satın al,
bayram ve gelen elçiler için süslenirsin, (bayramda ve elçi geldiğinde
giyersin) dedi.
(Ahmed b. Salih) bundan
sonra (önceki(1076.)) hadiste olanları anlattı. Ancak önceki rivayet daha
tamdır.
İzah:
Bu hadis, öncekinin
değişik bir rivayetidir. Ancak Müellifin de işaret ettiği gibi önceki rivayet
bundan daha mükemmeldir. Onda Hz. Ömer'in caminin kapsının yanında satılan bir
ipek elbiseyi görüp Resûlullah'a geldiği ifade edildiği halde, bunda çarşıda
satılan atlas bir elbiseyi eline alıp Efendimize getirdiği söylenmektedir.
Müslim'in Nâfî'den yaptığı bir rivayetten bu elbiseyi satanın Utarid et-Temimî
olduğunu anlıyoruz.
Bu rivayette açıkça
ifâde edilmemekle beraber rivayetin devamının önceki hadisin aynısı olduğuna
işaret edilmesinden, erkekler için atlas kumaşın da ipek hükmünde olduğu
anlaşılmaktadır. Hz. Nebiin süslenmeyi değil de ipek veya atlası hoş görmemesi,
gerektiğinde erkeklerin de süslenmesinin caiz olduğunu gösterir.